New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van severijn-fix - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van severijn-fix - WaarBenJij.nu

New York

Door: Elina

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Nous sommes restés 6 nuits à New York. On a eu l'occasion d'admirer les gratte-ciel et les nombreux buildings. Le premier jour, pour l'anniversaire de papa nous avons marché sur le highline (une ancienne ligne de train aérienne transformée en parc de plusieurs kilomètres).
Le deuxieme jour, nous sommes allés au sommet du ''Top of the Rock'' (building Rockefeller Center avec vue sur New York du 70 ième étage).
Nous avons marché sur le pont de Brooklyn et fait un tour en Ferry pour voir la Skyline et la statue de la liberté. On a fait également pas mal de shopping a Broadway et Times Square et avons mangé à Chinatown, visité Little Italy et le quartier juif.

We zijn 6 dagen in New York geweest. We hebben de wolkenkrabbers kunnen bewonderen. De eerste dag, voor papa's verjaardag, hebben we de Highline gewandeld (oude treinlijn op hoogte die is getransformeerd in een park van meerdere kilometers lang). De tweede dag zijn we naar Top of the Rock gegaan, op de 70ste verdieping van het Rockefeller Center, voor een geweldig uitzicht op de stad. Verder zijn we over de Brooklyn bridge gelopen en hebben de ferry genomen om de New Yorkse Skyline te zien en natuurlijk het Vrijheidsbeeld. We hebben nog gewinkeld op Broadway en Times Square, gegeten in Chinatown en Little Italy bezocht en de Joodse wijk. De reis zit er bijna op. Morgenochtend (VS-tijd) vliegen we vanuit Boston via Chicago terug naar Düsseldorf.